Kiedy czujesz się nierozumiany przez bliskich

1. Podążam za marzeniami, bo to jest najważniejsze.
2. Akceptuję, że nie każdy musi mnie rozumieć.
3. Poproszę bliskich o próby zrozumienia.
4. Porozmawiam o moich pasjach i planach bez agresji.
5. Bliscy mnie kochają, a ich wątpliwości wynikają z troski.

Aby przestać porównywać się z innymi

1. Przestaję porównywać się do innych, bo nie znam dokładnie ich historii.
2. Porównuję się tylko do siebie z dnia poprzedniego.
3. Jestem ważną częścią świata.

4. Dobrze mi we własnej skórze, bo znam siebie i nic mnie nie zaskoczy.
5. Jestem darem dla tych, którzy mnie otaczają.

Aby umocnić więzi z przyjaciółmi

1. Mam przyjaciół, którzy mnie akceptują i darzą szacunkiem.
2. Otaczają mnie ludzie, którzy dobrze mnie traktują.
3. Okazuję przyjaciołom, że się o nich troszczę.
4. Moi przyjaciele mnie nie oceniają i nie próbują mną manipulować.
5. Cieszę się czasem spędzanym z przyjaciółmi, choć nie zawsze się zgadzamy.


Marta Osińska-Białczyk

Psycholog, psychoterapeuta z wykształcenia i pasji. Kocham ludzi i wierzę w nich, dlatego chętnie dzielę się wiedzą i doświadczeniami. Prowadzę psychoterapię, coachingi i warsztaty - również online oraz w domu klienta (Warszawa). Pomagam zagubionym się odnaleźć, wspieram pary i rodziny. Prywatnie jestem mamą dwójki cudownych maluchów, fanem zdrowego stylu życia i fotografem-amatorem. Pisanie od zawsze mi towarzyszy, podobnie jak ludzie, muzyka i filmy - bez nich moje życie nie byłoby takie samo. Jeśli chcesz się skonsultować, lub zapisać na konsultację, zajrzyj do kontaktu.

Dodaj komentarz