8 rzeczy, które uczynią Cię silniejszym każdego dnia

Z każdym dniem czujesz się coraz bardziej zmęczony, wyczerpany, sfrustrowany? Brak Ci energii i motywacji? Tak nie musi być :)

1. Przestań oglądać (i czytać) wiadomości

Twoja wiedza na temat wojen, rozbojów, gwałtów i napaści z bronią w ręku nie zmieni świata. Niestety może, i z dużym prawdopodobieństwem zmieni Ciebie. Zbyt częste bombardowanie się negatywnymi informacjami sprawi, że zaczniesz postrzegać ludzi jako niesprawiedliwych, podłych i nieczułych, a świat, jako niebezpieczne miejsce.

2. Bądź aktywny

Nie, nie zapisuj się na siłownię i nie zaczynaj biegać. Chyba, że tego właśnie chcesz. Chodzi o to, by jak najwięcej się ruszać: chodzić po schodach, maszerować lub jeździć rowerem do pracy, oglądając film wykonywać proste ćwiczenia, tańczyć, gdy gra muzyka. Okazji jest mnóstwo, wykorzystaj je!

3. Naucz się zarządzać emocjami

Okazywanie emocji, to oznaka siły, a nie słabości. Rób to mądrze i asertywnie, a Twoje życie szybko zacznie zmieniać się na lepsze.

4. Zajmuj się tylko tym, na co masz wpływ

Pogoda, korki czy głód na świecie to coś, co często wywołuje w nas złość i inne emocje. Niestety (albo na szczęście), nie na wszystko mamy wpływ. Dlatego skup się na swoich myślach, emocjach i zachowaniu. To one są Ci dostępne i możesz je zauważać oraz modyfikować. Skup się na tym, a ilość Twojej energii i siły wzrośnie co najmniej o połowę.

5. Pamiętaj o swoich sukcesach, wyciągaj wnioski z błędów

Mierzyłeś kiedyś, ile czasu poświęcasz na rozpamiętywanie i przewidywanie porażek? I co Ci z tego przyszło? Zmień strategię i zacznij wykorzystywać doświadczenia, by iść naprzód.

6. Otaczaj się odpowiednimi ludźmi

Mówią, że przyjaciół poznajemy w biedzie. To prawda, o ile potrafisz odsiać prawdziwe wsparcie od “złotych rad”, które ciągną Cię w dół. Lepszym testem jest zasłyszane ostatnio na konferencji “Prawdziwych przyjaciół poznajemy, kiedy nam się wiedzie”. No właśnie: jak Twoi przyjaciele reagują na Twoje sukcesy?…

7. Naucz się działać mimo emocji i braku chęci

“Nie mogę tego zrobić, bo się boję”; “Jestem zbyt smutna, żeby tam pójść”; “Nie mam ochoty”.
Prawda, że to znasz? Tymczasem to tylko słowa. Lęk czy smutek, nie są realnymi przeszkodami w działaniu. Brak chęci czy nuda tym bardziej.

8. Bądź uważny

Poświęć choć 10 minut dziennie na dostrzeganie tego, czego zwykle nie widzisz, nie słyszysz, nie czujesz. Stojąc w korku wsłuchaj się w dźwięki z zewnątrz. Poczuj zapach swojego ubrania i strukturę kierownicy. Wykorzystaj czas dla siebie, zamiast przeciwko sobie, a życie nagle stanie się dłuższe i szczęśliwsze.

O autorze Marta Osińska-Białczyk

Psycholog, psychoterapeuta z wykształcenia i pasji. Kocham ludzi i wierzę w nich, dlatego chętnie dzielę się wiedzą i doświadczeniami. Prowadzę psychoterapię, coachingi i warsztaty - również online oraz w domu klienta (Warszawa). Pomagam zagubionym się odnaleźć, wspieram pary i rodziny. Prywatnie jestem mamą dwójki cudownych maluchów, fanem zdrowego stylu życia i fotografem-amatorem. Pisanie od zawsze mi towarzyszy, podobnie jak ludzie, muzyka i filmy - bez nich moje życie nie byłoby takie samo. Chętnie nawiążę inspirującą współpracę. Jeśli chcesz się skonsultować, lub zapisać na konsultację, zajrzyj na www.zyciowaodnowa.com

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestShare on StumbleUponShare on TumblrEmail this to someone

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *